Vytisknout tuto stránku

Vibrační plošina Hypervibe

 

Revoluční vibrační fitness plošina, která funguje na základě oscilačních vibrací, kdy plošina „cvičí za Vás“ a nabízí stejný přínos během 10-ti minut jako hodinové cvičení.
Vibrační plošina je certifikována normou ISO-13485 jako zdravotnická technika.


Co Vám cvičení na HYPERVIBE přinese:

  • Zapojení 100% svalových vláken, ve srovnání se 45% při klasickém cvičení a zvýšení počtu svalových vláken - sílu, pevnost a výdrž svalů
  • Zvyšuje produkci kolagenu pro hladší pleť
  • Rozproudí průtok lymfy tělem
  • Redukukuje celulitidu
  • Spaluje 300 kalorií za 15 minut a tím redukuje váhu
  • Používáním plošiny 3x týdně uberete konfekční velikost již za 3 týdny
  • Odstraňuje bolesti zad v křížové oblasti a kloubů
  • Zvýšení pružnosti celého těla
  • Zvýšení průtoku krve a okysličení všech kostních tkání
  • Účinně pomáhá odvodňovat organismus
  • Zvýšení hustoty kostní tkáně a tím snížení rizika osteoporózy
  • Snižuje riziko vzniku křečových žil
  • Zlepšení stavu pacientů trpících Parkinsonovou chorobou
  • Vědecky podložený pozitivní účinek na pacienty s roztroušenou sklerózou

 

Jak funguje oscilační vibrační cvičení

Vibrační plošina je navržena tak, aby zapojovala svalstvo celého těla a přitom negativně nezatěžovala klouby a páteř. Vibrační plošina způsobuje svalové kontrakce, díky kterým svaly nepřetržitě pracují po celou dobu cvičební lekce. Tyto kontrakce nejen, že zpevňují svalstvo celého těla, ale zlepšují také pružnost svalů, spalují tuky, zlepšují metabolismus, redukují celulitidu a napomáhají odvodňovat organismus, zvyšují dodávání buněčného kyslíku a živin, což zpomaluje degenerativní proces stárnutí.

 

Proč oscilační vibrace

Oscilační pohyb, tedy naklápění, nyní považují lékaři a fyzioterapeutové za nejbezpečnější a nejefektivnější vibrační techniku. Na rozdíl od pístových (POWER PLATE) nebo lineárních vybrací, které mohou způsobovat problémy a nepohodlí, je oscilační pohyb více dimenzionální. Nezávislý výzkum ukázal, že oscilační pohyb je nejbezpečnější a nejefektivnější. Hlavní rozdíl mezi oscilační vibrací a pístovou vibrací je, že při pístové vibraci se obě nohy současně pohybují nahoru nebo dolů, ale při oscilační vibraci se jedna noha pohybuje nahoru a druhá dolů.

 

Efekt pístové vibrace je, že při pohybu nahoru, je vysílána komprese impulsů přes nohy do páteře a právě tento silný impuls je problém. U oscilační vibrace je vliv na páteř výrazně redukován díky tomu, že komprese vznikající při pohybu jedné nohy nahoru je vyrovnávána dekompresí z pohybu druhé nohy dolů. Bez ohledu na Vaší fyzickou kondici budou při vibračním cvičení podvědomé napínací reflexy stahovat téměř všechna Vaše svalová vlákna najednou, zatím co při tradičním cvičení je používáno jen 45% svalových vláken. Tradiční cvičení zvyšuje svalovou sílu, protože tělo reaguje na další odpor tvořený zátěží přes pravidelnou gravitaci. Při vibračním cvičení reaguje tělo na zrychlení spíše než na další zatížení, což je lepší než standardní cvičební podněty. Tělo se musí více přizpůsobit, aby překonalo tuto větší zátěž a Vy tak dosáhnete cvičebních cílů rychleji.

Kromě toho vibrace zvyšují produkci regenerativních hormonů, stimulují krevní cirkulaci v kůži a svalech, stimulují kostní tkáň (prevence osteoporózy), stimulují lymfatický systém a zvyšují bazální (klidový) metabolismus. Výše uvedené má tak za následek větší sílu, rychlost a výdrž, rychlou regeneraci svalů a tkání, zvýšenou pružnost, mobilitu a koordinaci, zvýšení produkce kolagenu, redukci tuků a funguje proti celulitidě. Vypadáte a cítí te se více fit, ale nemusíte intenzivněji cvičit. Přidaná hodnota vibračního cvičení je zlepšená kvalita cvičení a efektivnost, takže cvičební lekce jsou kratší a Vy se rychleji zotavíte.

Lepší zapojení svalů, které vibrační plošina zapojuje ve srovnání s tradičním cvičením znamená, že je třeba méně času (10 - 30minut), aby byla maximálně zapojena určitá svalová skupina svalů. Při minutě cvičení na vibrační plošině vydáte více energie a dojde rychleji k efektu posílení svalů. Toho je dosaženo s minimálním namáháním kloubů, páteře a vazů. Můžete vykonávat statické nebo dynamické pohyby včetně stoje, sedu, kleku, lehu a položení rukou. Na vybrační plošině můžete tedy jen stát ve správném postoji se zatažením příslušných svalů nebo provádět téměř všechny cviky typické pro cvičení v posilovně.

Metoda vibračního tréninku byla vyvinuta v Rusku na počátku 70. let minulého století a velmi v těchto letech přispěla k úspěchu národního olympijského týmu. Tato technologie byla rovněž využívána proti negativním účinkům stavu beztíže na svaly a kosti (osteoporóza) kosmonautů. Dnes představuje vibrační trénink žhavou novinku ve zdravotnickém a fitness průmyslu. Vibrostation funguje na principu vytváření vibrací, které jsou přenášeny do těla. Tento proces vyvolává v trénovaném svalu myotatický neboli napínací reflex. Svaly se samovolně stahují 30-45 krát za vteřinu v závislosti na zvoleném nastavení. Jedním z příkladů napínacího reflexu je reflex, který zkoumá lékař, když klepe kladívkem pod koleno pacienta. Stehenní sval se napne zcela samovolně. Pomocí vibrací se procvičí téměř 100 % svalů v těle, narozdíl od konvenčních tréninkových metod, které dosahují pouze 40 až 55 %. Cvičení odpovídá 1 hodině cvičení v tělocvičně. Cvičení vyžaduje jen velmi malou námahu a nevyvolává pocení, což z něj činí ideální trénink, který vám umožní věnovat se své běžné činnosti s minimálními komplikacemi.